Τι επιχείρηση να ανοίξω;
Τι επιχείρηση να ανοίξω;
Αυτή είναι μια ερώτηση που συνήθως έρχεται πρώτα στο μυαλό μας, όταν αρχίζουμε να φανταζόμαστε τον εαυτό μας ως επιχειρηματία.
Το ίδιο ερώτημα είναι ένα από τα πιο συχνά που δέχομαι ως Business Coach και Σύμβουλος Επιχειρήσεων.
Και συνοδεύεται από ερωτήσεις σχετικά με το κεφάλαιο, την αγορά, την τοποθεσία και τις πιθανότητες επιτυχίας.
- Τι επιχείρηση να ανοίξω με μικρό κεφάλαιο;
- Τι επιχείρηση λείπει από την Ελλάδα;
- Τι επιχείρηση να ανοίξω σε χωριό;
- Ποιες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας για ένα μαγαζί εστίασης, για μια μικρή τουριστική μονάδα σε νησί;
Όσο απλή είναι η ερώτηση, τόσο η απάντησή της χρειάζεται χρόνο, σκέψη και σχέδιο.
Γιατί μια επιχείρηση δεν είναι απλώς μια οικονομική δραστηριότητα. Θα πρέπει να ξέρουμε από την αρχή πως μια επιχείρηση στηρίζεται σε 4 πυλώνες: στην αναγνώριση των ευκαιριών, στη διαχείριση των πόρων, στη δημιουργία αλλαγής και τη δημιουργία αξίας.
Οι 4 πυλώνες της επιτυχίας μιας επιχείρησης
Αναγνώριση των ευκαιριών
Μια επιχείρηση ξεκινά από την αναγνώριση μιας ευκαιρίας, να εντοπίσουμε μια νέα ανάγκη στην αγορά, μια νέα τεχνολογία ή μια νέα προσέγγιση σε ένα υφιστάμενο είδος επιχείρησης.Με άλλα λόγια, χρειάζεται να μπορούμε να περιγράψουμε με σαφήνεια τι καλύτερο θα προσφέρουμε ή θα παράγουμε εμείς σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Διαχείριση πόρων
Η επιτυχία ή αποτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται πολύ συχνά από την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων. Όταν λέμε πόρους εννοούμε τους οικονομικούς πόρους και τους ανθρώπους. Ένας επιχειρηματίας θα πρέπει να επιλέξει τους κατάλληλους πόρους - σε χρηματικό κεφάλαιο ή σε ανθρώπινο δυναμικό - και να τους διαχειριστεί αποτελεσματικά.
Δημιουργία αλλαγής
Η επιχείρηση δεν είναι απλώς μια διαδικασία παραγωγής και πώλησης αγαθών ή υπηρεσιών. Είναι κυρίως μια διαδικασία δημιουργίας αλλαγής. Η επιχείρηση μπορεί να αλλάξει τον τρόπο ζωής των ανθρώπων, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Δημιουργία αξίας
Η αξία μπορεί να είναι οικονομική, κοινωνική ή περιβαλλοντική. Ο επιχειρηματίας πρέπει να δημιουργήσει αξία για τους πελάτες, τους υπαλλήλους, τους προμηθευτές και την κοινωνία συνολικά.
Τι επιχείρηση να ανοίξω; Στοχευμένες ερωτήσεις για μεγάλα κέρδη
Χρησιμοποιώντας αυτούς τους 4 πυλώνες μπορούμε να θέσουμε περισσότερο στοχευμένες ερωτήσεις.
Αναγνώριση ευκαιριών
- Υπάρχει πραγματική ανάγκη στην αγορά για το προϊόν ή την υπηρεσία που θέλω να προσφέρω;
- Είναι ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν;
- Υπάρχει ανταγωνισμός στην αγορά; Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου;
- Τι ταλέντα ή ποιες δεξιότητες θα με βοηθήσουν να πετύχω τους στόχους μου.
Διαχείριση Πόρων
- Έχω τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να ξεκινήσω και να αναπτύξω την επιχείρηση;
- Ποιές πηγές χρηματοδότησης μπορώ να εκμεταλλευτώ;
- Έχω τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για να διαχειριστώ την επιχείρηση;
- Έχω την κατάλληλη ομάδα ανθρώπων για να βοηθήσει στην επιτυχία της επιχείρησης;
Δημιουργία αλλαγής
- Πώς η επιχείρησή μου θα κάνει τη διαφορά στον κόσμο;
- Ποια είναι η αποστολή και οι αξίες της επιχείρησής μου; Ποιά είναι η φιλοσοφία της επιχείρησης μου;
Δημιουργία αξίας
- Ποιό είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησής μου;
- Πώς θα δημιουργήσω αξία για τους πελάτες, τους υπαλλήλους, τους προμηθευτές και την κοινωνία συνολικά;
Τι επιχείρηση να ανοίξω; Επιχειρηματικό Σχέδιο
Έχοντας απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις θα έχετε θέσει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός Business Plan.
Tο πιο απλό και άκρως βοηθητικό Business Plan το οποίο μπορείτε να κάνετε ανέξοδα και εύκολα για αρχή είναι να συζητήσετε την ιδέα σας με έναν άνθρωπο του περιβάλλοντος σας που εμπιστεύεστε και να του περιγράψετε τι θέλετε να δημιουργήσετε μέσω της επιχείρησής σας.
Αλλά θα πρέπει να συνεχίστε με ενδελεχή έρευνα, να αναζητήσετε τους σωστούς συνεργάτες, να πραγματοποιήσετε ένα προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.
Ένας Βusiness coach χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία του management όπως το SMART & SWOT analysis θα βοηθήσει αποτελεσματικά να προσδιορίσετε τις δεξιότητες και τα ταλέντα που χρειάζεται, να θέσετε στόχους και να μην παρασυρθείτε από την αναβλητικότητα ή τυχόν εμπόδια.
Ένας έμπειρος Σύμβουλος Επιχειρήσεων θα σας δώσει το επιστημονικό πλαίσιο για για το εάν η επιχείρησή σας έχει πιθανότητες επιτυχίας ή και όχι. Αλλά και θα σας καθοδηγήσει να ανταποκριθείτε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια νέα επιχείρηση, όπως η χρηματοδότηση.
Αν έχετε μια επιχειρηματική ιδέα αλλά δεν ξέρετε πώς να την υλοποιήσετε επικοινωνήστε με την ομάδα της Business Best για να σας βοηθήσουμε.
Μην ξεχνάτε ότι η επιχείρηση είναι ο άνθρωπος που τη δημιουργεί! Είναι οι αξίες του!
Σχεδιάζουμε μαζί την πορεία σας προς την επιτυχία